Илон Маск го претстави роботаксито на Tesla – без волан, без педали, цена од 30.000 долари (ВИДЕО)

- Advertisement -

Илон Маск го претстави долгоочекуваното робот-такси, кое го нарече Cybercab, како и автономното возило за 20 луѓе наречено Robovan, како и хуманоидниот робот Optimus. „Мислам дека цената на автономниот превоз ќе биде толку ниска што ќе можете да го замислите како индивидуализиран масовен транспорт“, рече Маск на уште една спектакуларна презентација, која овој пат се одржа во студиото „Ворнер Брос“ во Лос Англес. Маск на презентацијата возеше во Cybercab, автомобил без волан или педали.

Промоцијата на автономните возила беше од големо значење за него бидејќи не ги исполни ветувањата пред инвеститорите во неколку наврати, а неговите компании сè уште имаат чудесно високи вреднувања; прво вети автономно возење од Лос Анџелес до Њујорк во 2017 година, а во 2019 година предвиде милион робот-такси на американските патишта. Исто така, треба да се земе предвид дека Маск доби значителен износ на „кредит од инвеститорите“, односно од купувачите на акциите на Tesla, бидејќи по објавувањето на „денот на робот-такси“ на 5 април и пресвртот од производството на е. – возилата до технологиите за вештачка интелигенција и роботиката како извори на приход, вреднувањето на акциите на Тесла порасна за 45 проценти.

Илон Маск го претстави својот Cybercab на многу очекуван настан за инвеститорите на Tesla, но беше строг во врска со клучните детали бидејќи предвиде дека неговите автономни такси ќе бидат достапни за помалку од 30.000 долари. Маск рече дека производството на робот-такси најверојатно ќе започне пред 2027 година, истакнувајќи дека услугата прво треба да биде одобрена од регулаторите. И покрај возбудата и впечатокот на научно-фантастичен спектакл, конечниот концепт на роботаксито на Маск остана небулозен. Презентацијата траеше 30 минути.

Пред настанот, Пјер Ферагу, аналитичар во New Street Research, пишува FT, истакна дека Tesla има значителна предност благодарение на флотата од речиси 7 милиони возила на патиштата, што му дава неверојатна количина на податоци за обука на вештачки интелигенција. Сепак, тој додаде дека е неизвесно дали интересот за автономно возење ќе биде доволно голем за да ги оправда ваквите амбициозни планови. Конкуренцијата станува се посилна, а способноста на Тесла да ги реализира своите визии е под сериозно прашање.

Продажбата на традиционални автомобили – сè уште главен извор на приход на Tesla – се соочува со сериозна конкуренција од кинеските компании кои нудат подостапни електрични автомобили. Последниот извештај покажува дека испораките на возила пораснале за 6,4 отсто во однос на минатата година, но и тоа зголемување не ги исполнило очекувањата на Волстрит. Фокусот на инвеститорите сега е на нешто помалку гламурозно од робот-таксито: Дали Tesla може брзо да пласира подостапно EV, неофицијално наречено Model 2, со цена од 25.000 долари?

Сподели ја оваа статија