Од петок, 5 септември, во Бугарија стартува нов систем за мерење на просечна брзина на автопатиштата, со што класичниот трик на кочење пред радари станува неефикасен. Овој потег има за цел да ја подобри безбедноста на патиштата, каде Бугарија е меѓу земјите во ЕУ со најмногу жртви во сообраќајни несреќи.
Како функционира системот „Тутор“?
Системот „Тутор“ ги користи камерите за патарина за да го забележи времето на поминување на возилото на почетокот и крајот на одредена делница. Врз основа на времето и растојанието, се пресметува просечната брзина. Ако таа го надминува дозволеното, возачот добива СМС со казна. Во првата фаза, системот ќе покрива 50 делници, вклучително и автопатот „Тракија“.
Строги казни за прекршителите
Казните за надминување на брзината над 40 км/ч изнесуваат околу 300 евра, со одземање на возачката дозвола на два месеци. Повторен прекршок носи двојна казна и одземање на дозволата на три месеци.
Зошто е воведен системот?
Новиот систем е одговор на „балканската“ возачка култура, каде возачите забрзуваат меѓу познатите радарски точки, а потоа нагло кочат. Со мерење на просечната брзина, оваа тактика повеќе не функционира. Искуствата од Италија и Велика Британија покажуваат дека системот значително го намалува бројот на сообраќајни несреќи.
Иако некои возачи може да го гледаат ова како начин за полнење на буџетот, примарната цел е заштита на човечките животи преку поголема безбедност на патиштата.