Европската комисија, и покрај заканите од американскиот претседател Доналд Трамп, објави дека го казнила Google со 2,95 милијарди евра за кршење на антимонополските правила на ЕУ со нарушување на конкуренцијата на пазарот во индустријата за рекламна технологија („adtech“).
„Денешната одлука покажува дека Google ја злоупотребил својата доминантна позиција во „adtech“, штетејќи им на издавачите, огласувачите и потрошувачите. Таквото однесување е нелегално според антимонополските правила на ЕУ“, изјави извршната потпретседателка на Комисијата, Тереза Рибера.
Таа додаде дека Google сега мора да предложи сериозен правен лек за решавање на конфликтите на интереси и дека во спротивно Комисијата нема да се двоуми самата да ги наметне.
„Дигиталните пазари постојат за да им служат на луѓето и мора да се засноваат на доверба и праведност. А кога пазарите пропаѓаат, јавните институции мора да дејствуваат за да ги спречат доминантните играчи да ја злоупотребуваат својата моќ“, изјави Рибера, втора личност во Комисијата по претседателката Урсула фон дер Лајен.
Комисијата утврди дека Google ги прекршил антимонополските правила со фаворизирање на сопствените услуги за онлајн рекламирање на штета на конкурентските даватели на услуги за рекламна технологија, огласувачите и онлајн издавачите.
Извршната власт на ЕУ му наложи на Google да ги прекине ваквите практики и да спроведе мерки за прекинување на вродените конфликти на интереси долж синџирот на снабдување со „adtech“. Google сега има 60 дена да ја информира Комисијата како планира да го стори тоа.
Оваа недела протекоа информации дека имало конфликт во рамките на Комисијата околу казнувањето на Google. Наводно, комесарот Марош Шефчовиќ, кој ги водеше преговорите за царината со американската страна, бил против тоа, плашејќи се од реакцијата на американскиот претседател Трамп.
Од друга страна, извршниот потпретседател Рибера инсистираше да се почитуваат европските прописи и американската технолошка компанија да биде казнета.
Претседателот на САД неодамна се закани дека ќе воведе нови тарифи за секој што нема да ги прекине „дискриминаторските мерки“ против американските технолошки компании. Американската страна постојано истакнуваше дека Законот за дигитални услуги (DSA) и Законот за дигитални пазари (DMA) – два регулативи на ЕУ што ја регулираат дигиталната средина – претставуваат нетарифни бариери за американските технолошки компании и дека тие воспоставуваат цензура врз слободата на изразување.