Македонската влада не успеа да постигне договор со „Рајанер“ за влез на домашниот пазар, а барањата на ирскиот нискобуџетен превозник ги окарактеризира како „невозможни“.
Министерот за транспорт на Македонија, Александар Николоски, изјави дека имале неколку средби со претставници на ирската нискобуџетна авиокомпанија „Рајанер“, објави порталот за авиоиндустрија „Екс-Ју Авиејшн“.
„Се сретнавме со нив два или три пати. Причината зошто не се на нашиот пазар се условите што ги поставија. Во пракса, тие сакаат аеродромите во Скопје и во Охрид да бидат опслужувани исклучиво од „Рајанер“, што би значело дека државата би трошела огромни суми пари само за нив. Тие исто така сакаат времето помеѓу слетувањето и полетувањето да трае најмногу 35 минути. Ова би нè натерало да вработиме неколку стотици дополнителни работници на аеродромите само за да ги задоволиме нивните потреби“, изјави министерот.
Тие побараа двојно повеќе субвенции
Николоски нагласи дека во преговорите, „Рајанер“ побарал повеќе од двојно повеќе од постојните субвенции, кои Македонија вообичаено им ги дава на авиокомпаниите.
„Велат дека понудените субвенции се премногу ниски. Моментално, ние ги субвенционираме авиокомпаниите на аеродромот во Скопјe со девет евра по патник, а на аеродромот во Охрид со дванаесет. „Рајанер“ бара дваесет евра по патник во Скопјe, а 25 во Охрид. Со такви услови, соработката не е можна. Државата веќе издвојува значителни средства за субвенции, а посебните услови за „Рајанер“ би го нарушиле пазарот. Не можете да ѝ дадете на една компанија привилегии што другите ги немаат. А ако такви услови им се дадат на сите, државата би банкротирала“, предупреди Николоски.
„Рајанер“ долго време е заинтересиран за Македонија
„Рајанер“ размислува да влезе на македонскиот пазар веќе една деценија. Уште во 2015 година, тие објавија планови за летови до Скопјe и потврдија разговори со владата за повеќе линии. Набргу потоа, „Виз Ер“ одговори на тие најави со воведување нови линии од Скопјe до постојните бази. Идејата беше повторно дискутирана во 2018 година, но без резултати.
„Виз ер“, кој моментално доминира на македонскиот пазар со повеќе од 50 проценти удел во бројот на патници, неодамна објави стационирање на шести авион во својата база во Скопјe и воведување на седум нови линии.