13-годишниот пејач и актер не само што одби да прифати два милиони долари од Дизни за култен филм, туку на крајот заработи неколку пати повеќе од тоа.
На почетокот на 1990-тите, хонорар од еден милион долари беше голема работа за секој актер. Најголемите ѕвезди од тоа време наплаќаа 6-8 милиони долари по филм. Тоа значи дека, освен Брус Вилис и Арнолд Шварценегер, хонорар од 2 милиони долари за еден филм беше огромна бројка во 1993 година.
Сепак, кога Дизни му ја понуди таа сума на тринаесетгодишник со многу малку актерско искуство, тој ја одби. Сепак, во текот на следните неколку години, тој заработи значително повеќе. Ова е приказната за најсмелата преговарачка тактика во историјата на Холивуд.
Џејсон Вивер ја започна својата актерска кариера во 1990 година, појавувајќи се во ТВ серијата „Брустер плејс“ чиј водител е Опра Винфри, на 11-годишна возраст. Потоа го играше младиот Мајкл Џексон во мини-серијата „Џексонови: Американски сон“ во 1992 година, пред да го добие својот голем пробив како главна ѕвезда во ситкомот „Теа“.
Истата година го издаде својот прв сингл „Сакам да бидам каде што си“, покажувајќи го својот музички талент. Истата година, „Дизни“ му го понудија пејачкиот глас на Симба во нивниот амбициозен анимиран филм „Кралот лав“.
Во интервју за Vlad TV во 2019 година, Вивер се присети: „Се сеќавам дека беа околу 2 милиони долари. Само за пеење. Таа сума пари за просечно семејство од средната класа во Чикаго во раните 90-ти – мислам, огромна е.“ Сепак, неговата мајка, Мерилин „Кити“ Хејвуд, не сакаше да го послуша. Таа одби понуда што повеќето познати изведувачи во тоа време неволно би ја прифатиле.
Како Кити Хејвуд го договори најсмелиот договор во Холивуд?
Хејвуд се плашеше дека еднократната уплата ќе значи дека додека Дизни ќе продолжи да заработува пари од песните на Џејсон, нејзиниот син никогаш повеќе нема да добие ниту еден цент од студиото. „Мора да запомните, тие штотуку го завршија „Убавицата и ѕверот“ во тоа време. Го завршија „Аладин“. Дизни имаше пари. Тоа е она што ја погоди мајка ми“, се присети пејачот во едно интервју.
На крајот, таа договори договор од 100.000 долари однапред, со авторски права што ќе доаѓаат до крајот на неговиот живот. Иако Вивер никогаш не откри колку вкупно заработил од договорот, со оглед на тоа што саундтракот за „Кралот лав“ е продаден во 7 милиони примероци, јасно е дека станува збор за огромна сума. Тоа е сè уште најпродаваниот филмски саундтрак во САД дури и 30 години подоцна. Меѓу песните за кои го позајми својот глас беше хит песната „Хакуна Матата“, која сама по себе му донесе милиони.
Само филмот заработи речиси милијарда долари на бокс офисот. Познавачи на индустријата велат дека во трите децении оттогаш, Вивер заработил „неколку пати“ повеќе од 2 милиони долари што првично му биле понудени, и за тоа може да се заблагодари на мајка си.