Италијанските власти открија голема измама во воздушната индустрија, откако фатија двајца мажи како фрлаат хемиски отпад во канализациониот систем во близина на фабриката MPS во Бриндизи.
Инцидентот во 2020 година ги наведе истражителите да откријат илјадници супстандардни компоненти на авиони инсталирани во речиси 500 авиони Боинг 787, кои моментално се во употреба ширум светот.
Една мала италијанска компанија за делови за авиони, наводно користела поевтини и послаби метали наместо специјализирани легури на титаниум и алуминиум неопходни за клучните компоненти на авионот Боинг 787.
Воздухопловниот портал Aviationa2z објави дека раководителите на MPS ги негирале овие наводи во изјава за Ројтерс. Една од водечките корпорации тврди дека не постои директен безбедносен ризик, а според последните извештаи во медиумите, американските регулаторни агенции сè уште немаат издадено наредби и упатства за итни случаи, кои обично се резервирани за такви ситуации.
Италијанската истрага со помош на свиркач утврдила дека МПС и компанијата која претходно се занимавала со истиот бизнис, Процеси Специјали, набавиле минимални количества пропишани легури на метални авиони, а наместо специјализирани легури на титаниум користеле обичен титаниум, што значително ги намалило трошоците, но и структурната цврстина на деловите.
Обвинителите тврдат дека фалсификуваните компоненти влегле во синџирот на снабдување на Боинг преку италијанската компанија Леонардо, која произведува два сегменти од трупот за Боинг 787 во својата фабрика во Гротаљо. Оваа измама траела четири години пред да биде откриена. Овој случај ги истакнал сериозните слабости во системот за инспекција на воздухопловната индустрија, бидејќи ревизиите не успеале да откријат замена на материјалот во клучните компоненти на авионот:
Помеѓу 2017 и 2021 година, MPS успешно ги помина ревизиите од три различни организации за сертификација, и покрај тоа што користеше материјали со низок квалитет. Ниту една од овие инспекции не вклучуваше физички преглед на гредите од подот, кои се клучни структурни елементи во авионот.
Италијанската новинска агенција ANSA (Agenzia Nazionale Stampa Associata) објави за скандалот со заменските метали уште во октомври 2021 година, но деталите за процесот на ревизија на MPS и вкупниот број на проблематични делови останаа засега непознати.
Во октомври минатата година, оваа приказна накратко повторно ја разбранува јавноста: Според извештајот на италијанските истражни органи, деловите произведени од Леонардо, за кои материјалот го обезбедил MPS, се однесуваат на деловите 44 и 46 од трупот на авионот, во средината на авионот. Овие делови имале значително помал статички отпор, како и отпорност на стрес, што може да влијае на безбедноста на летот, пишуваше тогаш порталот Simple Flying.
Во текот на истрагата биле запленети околу 6.000 делови од авиони. Потврдено е дека најмалку 4.829 делови од титаниум и најмалку 1.158 алуминиумски компоненти биле со слаб квалитет. Седум лица и две – сега стечајни – компании од Бриндизи (MPS и Processi Speciali) се обвинети, потврди АНСА.
Леонардо рече дека обвинителите го сметаат производителот за жртва во овој случај. Боинг, исто така, добил статус на жртва и одбиле да коментираат за истрагата, но нагласиле дека имплементира „сеопфатен систем за управување со квалитетот“, вклучувајќи ревизии на добавувачи и дополнителни проверки од телата за сертификација и други индустриски субјекти.
Доверливите обвинителски документи откриваат дека овие неисправни делови се инсталирани во најмалку 477 авиони кои моментално се во употреба, нешто повеќе од првичната проценка на Федералната управа за авијација (FAA).
Воздухопловните експерти, кои ги тестираа деловите за обвинителството, заклучија дека неквалитетните потпори на подот може да попуштат при итно слетување, што може да ја загрози стабилноста на авионот. ФАА призна дека ова може да биде најлошото сценарио, но посочиле дека дефектот ќе мора да се случи истовремено во повеќе соседни компоненти за да предизвика сериозен инцидент.