Францускиот моден гигант Шанел се соочува со сериозни деловни предизвици. Според финансискиот извештај за 2024 година, кој компанијата го објави во мај 2025 година, оперативната добивка на брендот се намали за речиси 30%, од 6,4 милијарди долари на 4,5 милијарди долари. Во исто време, растот на продажбата се забави на само 16%, што е значителен пад во споредба со минатогодишните 17%.
Овие резултати доаѓаат во време кога луксузната индустрија се соочува со глобално економско забавување, инфлација и промени во навиките на потрошувачите, особено во Кина, еден од нејзините клучни пазари.
Луксузот повеќе не е безбедна зона
И покрај тоа што брендови како LVMH и Hermès објавија рекордни резултати во претходните години, дури и тие сега го чувствуваат притисокот на пазарот. Сепак, Шанел беше меѓу првите што почувствуваа сериозен пад. Извршната директорка на Шанел, Лина Наир, вели дека компанијата е сè уште во „добра состојба“, но признава дека претстои „сложена и непредвидлива година“.
„Имавме многу силни перформанси во последните пет години, но сме свесни дека доаѓа ново поглавје кое бара прилагодување и внимателно осмислени чекори“, рече Наир.
Кинеските потрошувачи, кои до неодамна беа движечката сила зад растот во луксузниот сектор, сега покажуваат знаци на претпазливост. Слабеењето на кинеската економија и растечката нееднаквост помеѓу урбаните и руралните региони влијаат врз целокупната динамика на пазарот.
Шанел е еден од ретките луксузни брендови кој не е дел од голем конгломерат, како што е LVMH, и не е котиран на берзата. Сепак, тие одлучија да ги објават своите резултати трета година по ред, што ја покажува желбата за транспарентност, но и потребата да се одговори на зголеменото внимание на јавноста и инвеститорите.