Нето профитот на глобалните авиокомпании ќе се зголеми во 2026 година од 39,5 милијарди долари оваа година на рекордни 41 милијарда долари со стабилна нето маржа од 3,9 проценти, според прогнозата објавена денес од Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт (IATA).
Индустријата покажува отпорност и стабилна профитабилност и покрај проблемите со синџирот на снабдување и доцнењата во испораките на нови, енергетски поефикасни авиони, се додава во извештајот.
Според прогнозата, оперативната добивка на светските авиокомпании ќе достигне 72,8 милијарди долари следната година, што е подобрување од 67 милијарди долари во 2025 година.
Компаниите ќе превезуваат 5,2 милијарди патници следната година, што е зголемување од 4,4 проценти во споредба со 2025 година, со процентен фактор на оптоварување на летовите (SLF) од 83,8 проценти.
Приходите на компаниите во авиоиндустријата би можеле да достигнат 1,053 трилиони долари, со раст од 4,5 проценти во споредба со претходната година, забележува IATA.
Производителите на авиони „Ербас“ и „Боинг“ продолжуваат со доцнења во испораките, што го отежнува намалувањето на трошоците за гориво и го зголемува притисокот врз авиокомпаниите.
„Ербас“ ја намали својата цел за испорака за 2025 година за четири проценти поради проблеми со своите авиони од серијата А320, додека сигурноста на „Боинг“ се подобри, според генералниот директор на Меѓународното здружение за воздушен транспорт, Вили Волш.
Глобалната авиоиндустрија остварува стабилен профит, но маржите сè уште не ги покриваат трошоците за капитал, додаде тој во објава на веб-страницата на IATA.
Волш истакна дека авиокомпаниите поддржуваат речиси четири проценти од глобалната економија и 87 милиони работни места, а високата вредност што ја создаваат останува непропорционално распределена во рамките на синџирот на вредност, особено во однос на производителите на мотори и опрема.