Судскиот спор за меѓународно признат долг на „Железници на РСМ – транспорт“ АД Скопје кон „Хрватски железници – карго“ е веќе започнат пишува МКД.мк. Нејасно е со кои аргументи Државното правобранителство ќе ги застапува интересите на државата, имајќи предвид дека долгот е официјално признат во сите јавно достапни бизнис-планови на сите досегашни директори на „Железници транспорт“.
По распадот на Југославија и порамнувањето на сметките и долговите на железничките претпријатија утврдено е дека МЖ Транспорт имаат долг од околу 49 милиони евра кон дваесетина европски железнички претпријатија. Со посредство на Меѓународната железничка унија (УИЦ) постигнат е некаков договор за порамнување, но останаа отворени сметките со Хрватска, Унгарија и Бугарија. Со Унгарија и Бугарија на билатерално ниво работата е средена, останаа отворени 3,8 милиони евра долг на Македонски железници кон „Хрватски железници карго“. Побарувањата се дел од транспортните приходи од железнички и товарен превоз од 1991 до 1995 меѓу Хрватска и Македонија.
И покрај тоа што побарувачот – компанијата ЦИОС од Загреб (компанија која ги откупила сите побарувања од „Хрватски железници карго“) секоја година упатува официјално барање за преговори со цел да не се зголемува долгот и да престане течењето на каматата, до денес ниту една македонска влада не презела чекори за решавање на проблемот.
Повеќе на МКД.мк