Американскиот претседател Доналд Трамп покажа дека нема намера да се откаже од својата царинска политика, а она што е особено интересно во контекст на царините е концептот на „розови царини“ кој конкретно се однесува на американскиот пазар.
Имено, американскиот царински систем со децении повеќе ја оданочува женската облека отколку машката облека. Тарифите за женска облека во моментов се за околу три отсто повисоки отколку за машката облека, политика позната како „розови царини“.
Ова исто така значи дека жените во просек плаќаат дополнителен долар по парче облека во споредба со мажите, што ги чини повеќе од две милијарди долари годишно.
„Додека наметнува нови царини, претседателот Трамп пропушта можност да се осврне на историски регресивните мизогински особини“, рече Стив Ламар, претседател на Американската асоцијација за облека и обувки. Тарифните стапки за женска облека беа во просек 16,7 отсто во 2022 година – 2,9 процентни поени повисоки од просечната тарифна стапка од 13,6 отсто за машка облека.
Женските костуми во 2017 година, на пример, беа предмет на тарифа од 15,1 отсто, додека машките костуми беа предмет на тарифа од 13,3 отсто. Женската долна облека е погодена со тарифи од 12,8 отсто, а машката долна облека од 8,6 отсто. Ваквата политика е формирана пред неколку децении.
„Во текот на 1930-тите и 1940-тите, кога Америка помогна да се дизајнира глобалниот систем за слободна трговија, производството на женска облека беше мала индустрија, додека машката облека беше главен извор на вработување и економски двигател. Американските производители на текстил и облека во тоа време беа повеќе фокусирани на лобирање за пониски царини и отстранување на трговските бариери за машката облека“, пишува CNN.